tisdag 17 maj 2011

debut i agilityklass.

i söndags debuterade jag och alva i agilityklass på en inoff i växjö. såhär såg det ut då:



lite snurrigt i början då jag bytte åt fel håll... som vanligt typ :P men är riktigt nöjd med hur hon tar gungan och slalomet gick bättre än väntat. har haft det jobbigt med slalomet ett tag så det var skönt att hon fixade det med lite stöd från mig. sen var det nåt som luktade väldigt gott på plan, inte riktigt likt alva att gå och nosa när vi kör men hon fastnade totalt före näst sista hindret så där åkte vi på 5 fel. loppet i sig kändes väldigt förvirrat och hackigt. fick inte till ngt bra flyt. när jag tittar på loppet såhär i efterhand så inser jag att jag är alldeles för stillastående och måste ha mer energi framåt för att inte alva ska tveka. för när jag springer så gör alva det också :)

hopploppet gick mkt bättre, dock kunde inte jonas filma det för regnet öste ner precis när vi skulle in på plan. haha. åkte på 5 fel där med eftersom jag inte var tillräckligt tydlig med att hon skulle in i platten... men annars gick det bra och hade ett bra flyt :) och bytena satt som en smäck :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar